Wednesday, January 6, 2010

hati itu perlu aku miliki.~


Dalam tafsir ruhul Bayan dinukil sebuah hikayat tentang seorang fasik berperilaku buruk.Suatu kali dia mngangkat tangan berdoa dan bertawajuh(menghadap)kepada Allah,tetapi Allah tidak memandangnya dengan rahmat dan kasih sayang.
Dia mngangkat tangannya lagi berdoa kepada Allah.Allah SWT pun berpaling daripadanya.Untuk ketiga kalinya dia mngangkat tangan hajat kepada Zat yang Maha Kaya,tunduk mngharap dan merintih.
Allah SWT berkata kepada MalaikatNya,''malaikatKu,kabulkanlah doa hambaKu yang tidak bertuhan selain Aku.Aku ampuni dia dan Kupenuhi hajat-hajatnya.Aku merasa malu dengan ketundukan dan tangisan hamba-hambaKu..


*hayati.fahami.miliki.dan rasai*

smalam ada sc.
kitaorng borak2 sal ap yg ktorng nk jadi hari ni jd pd thun hdpn.
mksd.ap yg kita hrp kita sdng buat msa 2.
ermm.adala sornag hmba Allah ni.
dia buat lukisan,lam 2 ada bntuk heart.lam heart 2.ada nma Allah,Nabi Muhammad SAW..
b4 dia ckp ap yg dia nukilkn lam lkisn 2..
dia nnges tba2..

aku mla2 xphm.
aku cba utk fhm.mngkin dpt sket.tpi download lmbap sket*ngeh3*
so.ktorng tgguh turn dia jap.bg org len dlu ckp sal drang.
ok...here comes the turn for that hamba again..

nk thu dia ckp ap?
dia ckp..
"kita slalu kata kita nk cri cinta Allah.tapi stkat ni ap yg kita da buat tuk dpt bnda 2?"
*lbh krnag mcm 2 la ayt dia.tpi dia hrai byk.ak xigt.*

hurmm.bla bca ptikan dri kta2 hmba nih ngn ptikan tafsir di ats.
agk2nya.
ap yg korang rsa?

well.bg org yg cba mncri.mngkin da bgus.sbb at lst.they r trying..
tpi..bg yg xcba pon lngsung nk cri?
xke rsa rgi.
kita hdop.pstu kita mati.
lam hdop yg kjap.ap je yg kta dpt.
klu kita xcba cari n fahami btul2 islam nie.
mngkin ad msuk,i mean fhm bla bca ap yg aku cba ckp.
bg yg xfhm.
bka hati kamu.tnya dri sdri.
ap yg korang da buat tuk cari n hayati mksd sbnar cinta ni?


ok.


3 comments:

Si Polan said...

ouh~

me. said...

kamu adalah yg terbaik. hati ku telah kau miliki :D ngeeeee.

nur almas alias said...

;) *just cant stop smiling*
ahaks~weeeeEEE~~~