Thursday, October 15, 2009

orang kecil

aku termenung lagy..
mngingat kmbali mmori msa dahulu..
trfikir2 apa ertinya aku hidup
smpai sekarang..aku masih mncari

mngapa aku sring mngeluh..
apbila ada ujian yg mnimpa aku.
aku slalu brtnya pada tuhan
knpa aku yg kna
knpa tidak org lain..

dan aku mngeluh lagy..

tuhan tlah pun bagi aku smua bnda..
namun ttap juga aku rsa ada yg tidak kena.
dan aku brtnya lagy pdaNya..
mngapa aku tdak mmpu mmpunyai bnda sprti yg org lain ada.?
tuhan tdak mnjwab prtnyaanku.
aku mnangis..dan mnangis..

aku lihat langit..cantik skali.
aku lihat laut..tenang skali.
aku lihat burung.bbasnya mereka.

aku lihat diriku..
dan aku 'lihat' kehidupan aku..
Ya Allah..
btapa ruginya aku..
skali lagy aku mnangis..
krna aku mnangisi nsb aku di dunia..
krna aku mnangis bkn krna aku rndu kpadaNya..
krna aku mnangis krna takdirNya trhadap aku..

aku lihat skali lagy driku..
owhh..btpa hinanya aku..
btpa kotornya aku..
btpa sombongnya aku dgn tuhanku..

aku termenung..
dan terus termenung..
apakah tuhan ku akn mmaafkan kebodohan diriku..
kjahilan pemikiranku..
kbiadapan nafsuku..
oh tuhan..

jika aku dberi pilihan..
mnjadi kaya di dunia..
atau kaya di sna..
tentunya Engkau tahu pilihanku..
ampuni aku..
ampuni dosaku wahai tuhan..

aku bodoh.
aku buta.
aku hina.
aku tidak sdr btpa sombongnya aku dengan denganMu..

maafkn aku.
Engkaulah tuhanku.
akulah hmbaMu..
cintaku hnya satu.
iaitu cinta kpdaMu.

......



No comments: