Wednesday, April 7, 2010

kerana EGO kita terpisah~

haih....
prsaan..kalu dlyan.mmg xkn padam.
stiap org ad kkurangan.sbb 2 Allah bg kita psngn.
utk kita top up kkurngn yg ada.

psngn xsmestinya laki dn prmpuan.
psngn jgk bleh kalu kita nk ckp sal adk brdk.
kwn2.ibu bapa,,,..dan..''adik'' dgn ''kakak''....

kdng2 trsa lucu.
(okay.mngkin ade yg trse mrh)
tpi serius.cbalah kita fkr blik.
xke ''matang'' kita brselisih fhm sbb bnda yg xptt.
mmg.ada pihk yg brsalah.
dan ada yg xslh.
tpi stkat yg aku tgk.smua pihak ada bt slh.
msing2 nk ckp jgk.yg org 2 bt slh.
org ni bt slh.
(ok.aku pon bt slh :P)

kalula smua org mngaku slh.xde sape2 nk mnuduh org 2 bt slh,
rsa2la...ada ke org nk gaduh?
ade ke org nk trsa hati?
ade ke org nk kutuk2..bt smething yg bt skit hati org?
ade ke?
ade ke?

rsa2nya...smenya dah trlalu ''matang'' nk fkir bnda ni sdri..
mmaafkn adlh lbh baik drp brdndam.
serius.pcyalah.
aku mmg prnah brdndam.
dndam yg korang mngkin xkn tahu stkat mne aku simpan,
tpi...aku cba utk ubh.alhmdulillah.
mmg btol.mmaafkn adlh lbh snng.
insyaallah.

kita bersukan utk mrapatkn ukhwah.
bkn meleraikn.
bak kata alia.
kalau sukan ni bt kita brgaduh.mrilah kita brhnti brsukn.:)

akhir kata..

yg pnting dpentingkn.yg sampingn.di tolak tepikn.;P

psnan rsmi:''GOCOH HIJAU GOCOH!'' :)




No comments: